Mity o oponach letnich.

Ludzie mogą dużo wiedzieć na temat samochodów, ale jeśli chodzi o opony, to ich wiedzę można określić jednym wyrażeniem: wielkie zero. Dzisiaj będziemy obalać pewne mity na temat opon letnich. Mit 1. Opony letnie powinny być napompowane w zależności od ciśnienia podanego na bocznej powierzchni opony. Prawda jest taka, że wskazane na boku opony ciśnienie, to maksymalna dopuszczalna wartość, a nie zalecane ciśnienie. Zalecane przez producenta samochodu ciśnienie opon letnich, znajdziemy w instrukcji pojazdu, lub na naklejce umieszczone na na słupku B. Mit 2. Agresywna rzeźba bieżnika jest wymagana do uzyskania lepszej przyczepności na suchej nawierzchni. W rzeczywistości jest tak, że opony bez bieżnika zapewniają najlepsze rezultaty jeśli chodzi o przyczepność na drodze suchej. Wynika to ze względu na maksymalną powierzchnię gumy, która dotyka drogi. Wzór bieżnika i związane z tym rowki i wypustki, mają za zadanie zmniejszać przyczepność kół do drogi, przez co ułatwia to manewrowanie pojazdem. Bieżnik ma także inną, bardzo ważną rolę. Rowki bieżnika w oponie letniej, służą do odprowadzania wody, zbierającej się pod oponą. To także zwiększa przyczepność i ułatwia prowadzenie samochodu. Ma także decydujący wpływ na bezpieczeństwo. Rola bieżnika w oponie letniej, polega na tym, że ma on działać jak ściągaczka na mokrej nawierzchni. Bieżnik opony letniej usuwa wodę spod opony i odprowadza ją kanalikami do głównych rowków, które z kolei wyprowadzają ją na zewnętrzną stronę opony. Wszystko to służy uzyskaniu lepszej trakcji na mokrej nawierzchni.

 

Related Post

Testowanie Testowanie opon letnich ma na celu poprawę naszego bezpieczeństwa. Jest to podstawowe kryterium, jakie towarzyszy takim próbom. Skrócenie drogi hamowania to jeden z najbardziej istotnych elementów temacie bezpieczeństwa na drogach. To ile kosztują, l...
OSZCZĘDZANIE PALIWA DZIĘKI OPONOM. Wysokie ceny paliw spędzają sen z powiek niejednemu kierowcy. Ceny paliwa coraz poważniejszym obciążeniem domowego budżetu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy często i daleko jeździmy. Kierowcy coraz częściej szukają sposobów na zaoszczędzenie paliwa. Z pom...
Wiosną też trzeba wymieniać opony Wielu właścicieli samochodów próbuje szukać oszczędności przy eksploatacji własnych pojazdów. Zwykle jednak w mało rozsądny sposób i balansujący na granicy własnego (i cudzego) bezpieczeństwa. Temat wymiany opon daje oczywiście także tutaj pole do po...
Dlaczego droższe są lepsze? Właściciele samochodów wiedzą, że na oponach nie warto oszczędzać. Zwykle regułę stosują przy wyborze opon zimowych, argumentując to kwestiami bezpieczeństwa. W przypadku zakupu opon letnich wielu z nich przymyka na to oko, kierując się ceną, a nie, ...
Gdy taniej nie znaczy taniej Wymiana opon zimowych na letnie rzadko, kiedy wzbudza zadowolenie u właścicieli samochodów. Teoretycznie każdy jest świadomy kosztów z tym związanych już w chwili zakupu pojazdu, jednak terminy wymian opon za każdym razem pojawiają się znienacka. Był...
ŁAMIGŁÓWKA DLA KONSTRUKTORÓW – ZIELONE OPONY... Zielone opony letnie to ekologiczne opony na sezon wiosennoletni. Stworzenie ekologicznych opon letnich to niełatwe zdanie, w którym zmagają się konstruktorzy od kilkunastu lat. Chodzi o to, aby połączyć ekologię (oszczędność paliwa) z bezpieczeństwe...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *