Ostatnie mity o oponach.

W ostatniej części sagi opowiadającej o mitach dotyczących opon letnich, przytoczymy kilka najciekawszych. Często słyszymy stwierdzenie, że opony letnie nie powinny być zmieniane z boku na bok, tylko od przodu do tyłu. Fakt: radialne opony letnie mogą być zamieniane z boku na bok, w kierunku obrotów. W przeciwieństwie do opon diagonalnych. Regularna rotacja opon letnich co 6000 do 8000 km, zapewnia równomierne zużycie wszystkich opon letnich na pojeździe. Mit: Nowe opony letnie powinny być umieszczone na osi napędzanej, aby uzyskać jak najlepszą przyczepność. Fakt: To prawda, ale tylko w przypadku, kiedy nasz pojazd wyposażony jest w tylnym napęd. Musimy zapamiętać, że nowe opony letniej (zimowe także), powinny być zawsze zakładane na tylnej osi samochodu. Większość kupujących nowe opony letnie, zakłada je na kołach osi napędzanej. Robi to w dobrze wierze, aby uzyskać jak najwyższą przyczepność. Jednak w ten sposób przenoszą oni większość swoich możliwości trakcyjnych do tyłu. Nasz pojazd jest wtedy bardziej podatny na powstawanie nadsterowności. Nadsterowność w samochodzie oznacza, że tył pojazdu podczas wchodzenia w zakręt, będzie uciekał na boki. Jest to zjawisko szczególnie niebezpieczne, kiedy poruszamy się po drogach śliskich, mokrych lub oblodzonych. Samochód wpadający w takich warunkach w nadsterowność, jest bardzo trudny do wyprowadzenia z poślizgu. Przywrócenie samochodu na prawidłowy tor jazdy, wymaga od kierowcy posiadania wysokich umiejętności, opanowania, a także refleksu.

 

Related Post

Opony letnie- jak letnie obuwie. Każda kobieta uwielbia modę. Można śmiało powiedzieć, że kobiety mają na tym punkcie fioła. Skrupulatnie dobierają sobie odpowiednie ubrania, dodatki i makijaż, spędzając przy tym często 90% swojego wolnego czasu. A jak kobiety działają w innych dzie...
Co powinien zrobić dla nas dobry serwis? Szczęśliwi posiadacze samochodów wiedza jak trudno jest znaleźć serwis wymiany opon, który mogliby polecać innych z ręka na sercu. Co roku, przy okazji wymiany opon na zimowe lub letnie (w zależności od aktualnej pory roku) intensywnie poszukują miej...
Opony – popularne marki Możemy wyróżnić trzy podstawowe klasy opon: ekonomiczna, średnia i wyższa. Każda klasa charakteryzuje się innymi parametrami opony, inne jest jej przeznaczenie. Śmiało można stwierdzić, że im wyższa jest cena opony, tym lepszej jest, jakości, lepsze ...
ZALETY OPON LETNICH. Cieszymy się, kiedy za oknem robi się cieplej wychodzi słońce, rośnie temperatura powietrza. Planujemy wtedy wycieczki, wyjazdy za miasto, wakacje. Przed dłuższą drogą warto sprawdzić stan techniczny swojego samochodu i zmienić opony z zimowych na le...
Rowki bieżnika w oponie zimowe i oponie letniej. Dla każdego kierowcy ważne jest, aby znać różne typy opon, jakie istnieją i są dostępne w sprzedaży. Opony letnie, zimowe i całoroczne, są to główne typy ogumienia, o których kierowca powinien wiedzieć jak najwięcej. Istnieją również opony przeznaczo...
Nie taka opona straszna, czyli blondynka na zakupa... Pierwszy samochód. Chyba nie ma nikogo, kto nie pamiętałby swojego pierwszego wozu. Niczym nieograniczona radość, poczucie wolności i wypełniające człowieka szczęście, aż po same uszy. I chyba każdy pamięta, że radość trwała do pierwszych problemów. ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *